Øyenbrynstransplantasjon

Å oppleve permanent tap av øyenbryn, hvor øyenbrynfolliklene går tapt for alltid, kan være en utfordrende situasjon. Tapet av øyenbryn kan skyldes flere faktorer.

Ofte oppstår hårtap i øyenbrynene som et resultat av kontinuerlig plukking av hår fra de samme områdene. Imidlertid kan øyenbrynstap også være forårsaket av permanente kosmetiske behandlinger eller alvorlige medisinske tilstander som kjemoterapi for kreft eller hudsykdommer, vanligvis alopecia areata.

Øyenbrynstransplantasjon er en løsning for de som ønsker å gjenopprette øyenbrynene sine i slike tilfeller.

Øyenbrynstransplantasjon: Gjenopprett Det Naturlige Utseendet

Etter tap av øyenbryn er det i noen tilfeller mulig for dem å vokse ut igjen. Men det er de individene med permanent tap som ofte søker øyenbrynstransplantasjoner. Øyenbrynstransplantasjon er prosessen med å transplantere hårsekker, som kan trekkes ut fra alle tilgjengelige donorområder, først og fremst fra regionen på baksiden av hodet. De plasseres deretter på områdene der øyenbrynstapet har oppstått.

DHI Metode for Øyenbrynstransplantasjon

Øyenbrynstransplantasjoner er blant de mest grundige og krevende av alle hårtransplantasjonsprosedyrer. Ved øyenbrynstransplantasjoner er det viktig å oppnå et naturlig utseende. For dette bør vinkelen og retningen til de transplanterte transplantatene overvåkes med et stødig, trent øye, slik at de samsvarer med den naturlige retningen og buen til det originale brynet.

Estetiske bekymringer er vår hovedprioritet for øyenbrynstransplantasjon. Dette krever utvikling av en tilpasset operasjonsplan basert på pasientens unike behov.

De Fire Trinnene i en Øyenbrynstransplantasjon

Siden øyenbrynstransplantasjon bare krever en gjennomsnittlig mengde på 200-300 transplantater, tar prosedyren vanligvis rundt 2-3 timer. Dette er de tre trinnene som skjer den dagen, samt det ene oppfølgingstrinnet dagen etter operasjonen.

Vekstprosessen til nylig transplanterte øyenbryn er den samme som en hårtransplantasjonsprosedyre. Innen 15 dager etter prosedyren kan pasienten oppleve en midlertidig tilstand som kalles sjokktap. I løpet av de neste 3 månedene vil pasienten merke synlig hårvekst. Det er mulig å observere resultatene i de kommende 8-12 månedene etter prosedyren

yuz-sagyuz-ust